middagstipset


Italienska köttbullar i tomatsås.
4 pers.
Passeradtomat 700 gram
500g. köttfärs
1 ägg
1 st. lök
2 msk parmesanost
ströbröd 3 msk
3 vitlöksklyftor
2 tsk torkad oregano
salt & peppar

Blanda färsen med salt & peppar efter smak. Ägg, ströbröd, vitlök, oregano, parmesan och lök.

Forma bullarna och sätt i frysen i ca: 10 min.

Gör tomatsåsen med lök, vitlök, oregano stek detta i olivolja i 10 min, sen i med passerad tomat, låt koka i 10 min till, sen i med köttbullarna i ca: 20 min. nam nam nam:)

Slutresultatet, servera med lite sallad, strö över lite parmesan och kanske en god bira att dricka till ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

mmmm.....det ser mumsigt ut.Säg bara till när du vill bjuda dina kära svärföräldrar på middag, jag lovar att vi kommer...:-)

2010-08-19 @ 21:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0